Κάστρο Himeji

Κάστρο Χιμετζί

Himeji Castle
Κάστρο Χιμετζί Ιαπωνία

🏯 Himeji Castle

Καλώς ήρθατε στο διαχρονικό θαύμα του κάστρου Himeji, το μεγαλοπρεπές αρχιτεκτονικό θαύμα της Ιαπωνίας. Αυτό το γαλήνιο κάστρο είναι το μεγαλύτερο και πιο επισκέψιμο της χώρας. Χρονολογείται από το 1333, αυτό το Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO διαθέτει προηγμένο αμυντικό σχεδιασμό και πέντε δομές Εθνικού Θησαυρού. Το κάστρο Himeji είναι γνωστό για το εκπληκτικό λευκό εξωτερικό του που μοιάζει με ερωδιό που πετάει, κερδίζοντας το παρατσούκλι «White Heron Castle». Ο σχεδιασμός του κάστρου ενσωματώνει στρατηγικά χαρακτηριστικά, όπως περίπλοκες ξύλινες κατασκευές, λαβύρινθο μονοπατιών και πολλαπλές πύλες και πύργους.

Η Ιαπωνία μπορεί να υπερηφανεύεται για μια πλούσια κληρονομιά κάστρων, γνωστή ως «shiro» στα ιαπωνικά. Ο όρος «ιαπωνικό κάστρο» αναφέρεται στο αρχιτεκτονικό στυλ των φρουρίων, τα οποία είναι χτισμένα κυρίως από ξύλο και πέτρα. Αυτό το κάστρο έχει επίσης αντέξει το χρόνο και τη μανία της φύσης, επιβιώνοντας από τους βομβαρδισμούς του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου και τον μεγάλο σεισμό Hanshin το 1995. Εκτός από τα σχεδόν 700 χρόνια δόξας, τοπικοί θρύλοι και ιστορίες φαντασμάτων αντηχούν μέσα από τα 83 δωμάτια αυτού του φρουρίου στην κορυφή του λόφου. Θα σας ενδιέφερε να εξερευνήσετε;

Από bing.com

Ιαπωνίας παραλειπόμενα

Συνομιλία συγγραφέα Καζαντζάκη με τον Κουγέ Σαν (...) Το θησαυρό που παίρνω καθώς λέτε από την Ιαπωνία, θα σας τον μαρτυρήσει μια μονάσχα γιαπωνέζικη λέξη: Φουντόσιν! Αταραξία της καρδιάς. Ισότητα ψυχής μπροστά στις χαρές και στις λύπες. Αυτοκυριαρχία! Να ξέρεις πως δεν έχεις το δικαίωμα να ξεπέφτεις. Γιατί καθένας μας σηκώνει στους ώμους του τη μοίρα ολάκερης της ράτσας του.

Το τραγικό συναίσθημα της ευθύνης ιδού το μεγάλο γιαπωνέζικο δίδαγμα.

Δεν είμαι μονάχος. Δεν είμαι αυτό το εφήμερο και άθλιο πλάσμα που περιφρονώ. Είμαι ένα μεγάλο αιώνιο πράγμα η ράτσα μου. Κι έχω χρέος να κρατήσω πάντα την καρδιά μου ατάραχη, άτρομη και άψογη, αντάξια γι' αυτό το αιώνιο πράγμα.

Αλλά η Ιαπωνία μου έδωσε κι ένα άλλο μεγάλο μάθημα, ανώτερο ακόμη θέλω να πω πιο σύμφωνο με τις πιο αψηλές φιλοδοξίες του είναι μου: Η Ιαπωνία μου έμαθε πως ο κίνδυνος και ο θάνατος μπορούν να γίνουν ένα σφοδρό και αποτελεσματικό διεγερτικό για τη δράση και πως μπορείς να στήνεις το τσαντήρι σου, δίχως τρόμο, πάνω σ' ένα ηφαίστειο.

Το χρώμα του λουλουδιού μαράθηκε τη στιγμή που κοιτούσα του κάκου
το πρόσωπο μου να διαβαίνει πάνω στη γη! —Ιέρεια Οκονό Κουμασί

Η τραγική έννοια του εφήμερου μετουσιώνεται βίαια στην ηρωική ψυχή του Γιαπωνέζου. Κι αντί να γίνει μοιρολατρία και απόγνωση, γίνεται λαχτάρα να χαρεί, να δουλέψει, να γεννήσει πριν έρθει ο σεισμός, ο ανεμοστρόβιλος κι ο θάνατος.

Ιδού γιατί έχετε διαλέξει γι' ανώτερα σύμβολα σας ένα άστρο, τον ήλιο που ανατέλει, ένα λουλούδι, το χρυσάνθεμο κι ένα ψάρι τον κυπρίνο. Ο ήλιος συμβολίζει για σας  τις τρεις μεγάλες αρετές: τη γνώση, την καλοσύνη και τη γενναιότητα, το χρυσάνθεμο αντέχει και ανθεί μέσα στα χιόνια κι ο κυπρίνος ανεβαίνει ανάρεμα τον ποταμό και νικάει την τρομερή δύναμη που τον σπρώχνει προς τα κάτω είναι όπως θ' λεγε ένας από τους διδασκάλους της δυτικής σκέψης το έμβλημα της ανοδικής ζωτικής ορμής που εναντιώνεται στην ύλη.

Η Ιαπωνία είναι αυτός ο ηρωικός κυπρίνος που πηγαίνει αναπόταμα στην εποχή μας την τόσο καθοδική και βαριά.

Ιδού αγαπητέ μου Κουγέ Σαν τα δύο μαθήματα που μου έδωσε η Ιαπωνία: παίρνω μαζί μου αυτούς τους θησαυρούς και μισεύω.

 Ταξιδεύοντας Ιαπωνία - Νίκος Καζαντζάκης [Ο Βραχόκηπος] Α΄ έκδοση 1935 περισσότερα εδώ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το Κοράκι

Η άλλη πλευρά των πραγμάτων

Ευλογημένες μυγδαλιές